What's HOT

Ένας Χρόνος MMO Cult GR - Όσα θέλατε να μάθετε και φοβόσασταν να ρωτήσετε ...

Ένα video εξομολόγηση όπου ο Dartmed απαντά σε ότι θέλατε να μάθετε για το MMO Cult GR

WE ARE GOING LIVE !!!!!!!

To ΜΜΟ Cult GR ξεκινά για πρώτη φορά στην Ελλάδα ενημερωτικά Game Live Stream Events

Uncut Gameplay

To MMO Cult GR παρουσιάζει μια σειρά από video που σκοπό έχουν να μεταφέρουν αυθεντικές στιγμές gameplay όπως ακριβώς τις βιώνουμε στην καθημερινότητα ενός ΜΜΟ. Διάλογοι τις στιγμής και αυθόρμητες καταστάσεις που έχουν προκύψει από καθημερινό gameplay

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Free to Play Το μέλλον των ΜΜΟ


Οι μέρες όπου το άκουσμα Free To Play (F2P) game δημιουργούσε την εικόνα ενός μέτριου προς κακού και πρόχειρου ή στην καλύτερη περίπτωση απλά αποτειχημένου game  έχουν τελειώσει. Είναι πλέον σαφές ότι η πλατφόρμα Pay to Play (P2P) αποτελεί το παρελθόν και ο δρόμος του μέλλοντος είναι η ελευθερία του F2P.  Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 40% των παικτών ενός F2P game τελικά θα σπαταλήσει χρήματα και τα μεγάλα κεφάλια των εταιριών έχουν κατανοήσει την ευκαιρία. Μεγάλα δίκτυα όμως Steam και το Facebook έχουν υιοθετήσει την πλατφόρμα εδώ και πολύ καιρό με διαφορετικούς όμως τρόπους εφαρμογής . Η αλήθεια είναι ότι το F2P μοντέλο φέρει ακόμα παιδικές ασθένειες όπως το γεγονός ότι υπάρχουν πολλαπλές μορφές από της οποίες άλλες είναι καλές και άλλες τραγικές .  


Η μέχρι τώρα πορεία του F2P φέρνει στην μνήμη πρωτίστως πονεμένες ιστορίες. Πολλαπλά MMO που δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό μετατράπηκαν από P2P σε F2P. Η ιστορία αυτή είναι που ευθύνεται κατά κύριο λόγο στην δαιμονοποίησης ενός F2P παιχνιδιού που αυτόματα συνδέεται με αποτυχία , εξού και η κλασσική έκφραση "το  game πάει για Free to Play" . Ακόμα και games που εξαρχής ήταν F2P χαρακτηρίζονταν ως κακά καθώς τα περισσότερα προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν το F2P με τέτοιο τρόπο ώστε το παιχνίδι κατέληγε "Pay to Win" δηλαδή παίκτες με αρκετά χρήματα αποκτούσαν υπερβολικό προβάδισμα απέναντι σε παίκτες που δεν ξόδευαν χρήματα και το γεγονός αυτό δημιούργησε το αίσθημα της απάτης καθώς μετέτρεπε το παιχνίδι σε παγίδα.

Ας δούμε όμως λίγο αναλυτικά τα 2 μοντέλα.

Τα Pay to Play παιχνίδια βασίζονται σε συνδρομές. Ο παίκτης αγοράζει το δικαίωμα να συμμετέχει στο παιχνίδι πληρώνοντας κάποιου τύπου συνδρομή η οποία αντιστοιχεί σε κάποιο χρονικό διάστημα. Τα παιχνίδια αυτά καθώς έχουν την ίδια τιμή για όλους θεωρητικά δημιουργούν μια ισονομία για όλους τους παίκτες καθώς όλοι έχουν πρόσβαση στο ίδιο ακριβώς περιεχόμενο με τις ίδιες δυνατότητες και ο άρα ο ανταγωνισμός μεταξύ τους βασίζεται στην ισότητα. Μειονέκτημα του  μοντέλου είναι ότι ο παίκτης νιώθει "δεμένος" στο παιχνίδι και υποχρεωμένος να αφιερώσει χρόνο καθώς εάν δεν παίξει τα χρήματα που έχει δώσει είναι χαμένα. Η υποχρέωση αυτή καταλύει τον βασικό στόχο ενός παιχνιδιού που είναι η διασκέδαση και συχνά προκαλεί έντονες αντιδράσεις.

Τα F2P παιχνίδια αποτελούν έναν αχταρμά υλοποιήσεων αλλά τα φωτεινά παραδείγματα που έδωσαν το έναυσμα για το μέλλον (LoL, Tribes Ascend, και άλλα) υιοθετούν ένα απλό σύστημα . Καταρχάς προσφέρουν ένα πλήρες παιχνίδι στο οποίο ο παίκτης δεν βιώνει κανένα περιορισμό από εκεί και πέρα οι παίκτες έχουν το δικαίωμα να αγοράσουν προϊόντα που ή θα τους εξοικονομήσουν χρόνο ή απλά αποτελούν προσθήκες για τους ηλεκτρονικούς τους χαρακτήρες χωρίς όμως αυτές οι προσθήκες να τους δίνουν κάποιο ανταγωνιστικό προβάδισμα απέναντι σε άλλους παίκτες που επιλέγουν να μην ξοδέψουν χρήματα. Το μεγαλείο της μεθόδου αυτής είναι απλό. Όταν ένας παίκτης βιώνει ένα πραγματικά καλό game που κανένας δεν τον υποχρεώνει ή περιορίζει να παίξει τότε η εμπειρία είναι αυθεντική και ειλικρινής. Επίσης αντίθετα με την παλιά πεποίθηση η οποία καθιστούσε τα F2P games "ζητιάνους" τώρα αντίθετα ο δρόμος μπορεί να οδηγήσει στην αντίθετη όχθη όπου ένα F2P θα θεωρείτε τόσο καλό όπου ουσιαστικά οι παίκτες θα προσφέρουν χρήματα !

Ο εξαναγκασμός είναι απαρχαιωμένη μέθοδος και σαν τέτοια τα P2P παιχνίδια θα εκλείψουν. Η αγορά έχει δείξει την μεταστροφή της καθώς πολλά παιχνίδια ανακαλύπτουν τρόπους που έμμεσα υιοθετούν το μοντέλο . Το σύστημα Plex του EVE On Line μπορεί να εισήχθη με σκοπό να χτυπήσει την παράνομη αγοραπωλησία in game currency από τρίτους αλλά με την εισαγωγή του κατέστησε το EVE Free to Play για πολλούς παίκτες που απλός αφιερώνουν περισσότερο χρόνο από άλλους που επιλέγουν να πληρώσουν . Η Arena NET προωθεί το Guild Wars 2 με μοντέλο pay once then F2P και όλα τα γνωστά ΜΜΟ (σχεδόν όλα) έχουν πλέον τουλάχιστον ένα κομμάτι τους F2P (τις περισσότερες φορές ως Free to Try).

Εμείς σαν Gamers και σαν καταναλωτές έχουμε ευθύνη να απαιτούμε πάντα τη μέγιστη ελευθερία. Θα πρέπει να αλλάξουμε σιγά σιγά και εμείς νοοτροπία και να εξετάζουμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Θα πρέπει να συμμετέχουμε σε μιά κριτική διαδικασία με σκοπό να αναδειχθούν προϊόντα που θα χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα χωρίς όμως να μας εγκλωβίζουν .

Στόχος θα πρέπει να είναι οι εταιρίες τελικά να καταλήξουν σε παραγωγή προϊόντων που να μπορούν να υποστηρίξουν το μοντέλο Free to PAY  !

Stay Tuned Subscribe, Like, Follow

    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου