What's HOT

Ένας Χρόνος MMO Cult GR - Όσα θέλατε να μάθετε και φοβόσασταν να ρωτήσετε ...

Ένα video εξομολόγηση όπου ο Dartmed απαντά σε ότι θέλατε να μάθετε για το MMO Cult GR

WE ARE GOING LIVE !!!!!!!

To ΜΜΟ Cult GR ξεκινά για πρώτη φορά στην Ελλάδα ενημερωτικά Game Live Stream Events

Uncut Gameplay

To MMO Cult GR παρουσιάζει μια σειρά από video που σκοπό έχουν να μεταφέρουν αυθεντικές στιγμές gameplay όπως ακριβώς τις βιώνουμε στην καθημερινότητα ενός ΜΜΟ. Διάλογοι τις στιγμής και αυθόρμητες καταστάσεις που έχουν προκύψει από καθημερινό gameplay

Τρίτη 1 Μαΐου 2012

SWTOR Πως το "The New Hope" έγινε "Tortanic" !


Για 4 χρόνια η συντριπτική πλειοψηφία της κοινότητα των mmo αδημονούσε για το game που τόσοι είχαν ονειρευτεί. To SWTOR αποτελούσε το "The New Hope" και την ευκαιρία για την εξέλιξη στα MMO καθώς είχε όλα τα εφόδια. Με όπλα τον πιο πετυχημένο sci fi τίτλο όλων των εποχών, έναν υπερπλούσιο κόσμο σε ιστορία και χαρακτήρες και κατασκευαστή  μια από της πιο καταξιωμένες εταιρίες στο χώρο των games ήταν πρακτικά αδύνατο να αποτύχει .
Οι πληροφορίες ξεκίνησαν να έρχονται και όλοι όσοι παρακολουθούσαν τις εξελίξεις δεν μπορούσαν παρά να προσδοκούν ένα μυθικό game. Αποκλειστικά storylines, active voice over σε όλα τα quest, space combat, companions και τόσα άλλα που ευαγγελίζονταν ότι θα κάνουν τον παίκτη να νιώθει πραγματικός ήρωας στο πιο αγαπημένο σύμπαν που δημιουργήθηκε ποτέ.

Ο χρόνος πέρναγε και τελικά άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα  δείγματα. Τα δείγματα αυτά συνοδεύονταν πάντα με αναλύσεις για το πόσο προσοχή δύνεται στην λεπτομέρεια. Ήταν τόσες οι συνεντεύξεις που λίγοι πρόσεξαν ότι οι περισσότερες από αυτές ήταν πολύ φειδωλές σε ουσιαστικές πληροφορίες και βασικό στόχο είχαν την μετάδοση του μηνύματος "περιμένετε και θα δείτε" . Η κοινότητα του SWTOR ήταν οργανωμένη από την αρχή σε ένα πολύ ενεργό official forum καθώς και πολλά blogs. Όλοι ήταν εκεί και περίμεναν , έλειπε μόνο ένας, αλλά τότε κανένας δεν έδινε σημασία.....

Τα πρώτα beta testings άρχισαν φυσικά υπό την αυστηρή επιτήρηση NDΑ Οι πληροφορίες ήταν λίγες καθώς όλα ήταν work in progress ... Και τελικά τον Σεπτέμβριο του 2011 όλα πήραν φωτιά με την ανακοίνωση ότι το SWTOR ήταν στην τελική ευθεία. Ρεκόρ προπαραγγελιών και ανυπομονησία στα ύψη. Ώσπου έπεσε η NDA και ο "βασιλιάς" αποκαλύφθηκε.

Τα open beta, για όσους είχαν μάτια, αποτέλεσαν μια παγωμένη εμπειρία. Άπειρα bugs, easy mode από κατασκευής, νεκροί πλανήτες και μια γενική αίσθηση κακέκτυπης "αντιγραφής". Τα beta forum ανατινάχτηκαν αλλά φυσικά ήταν beta και όλα τα beta έχουν τον εαυτό τους για δικαιολογία "στο release θα φτιαχτούν όλα" , ακόμα και όταν το τελευταίο beta ήταν 2 εβδομάδες πριν την επίσημη έναρξη !.

Και εγένετο φως! Τον Δεκέμβριο το SWTOR κυκλοφόρησε και ΟΛΟΙ έτρεξαν . Δυστυχώς όμως σε λίγο μόνο καιρό οι περισσότεροι έτρεχαν να φύγουν ... Ability delay, αισχρή επανάληψημότητα στα quest, άπειρα bugs, πολλαπλά στοιχεία του παιχνιδιού που υπήρχαν στο beta και ΟΧΙ στο release. Γραμμική εξέλιξη χαρακτήρων με καμουφλαζ ένα voice over το οποίο άλλο πάταγες και άλλο έβλεπες τον χαρακτήρα σου να λέει (όταν δεν έσπαγες το space bar ). Ανύπαρκτο world pvp , βαρετό pvp γενικότερα, end game γεμάτο grind , raids me ουσιαστικό challenge το αν θα υπάρξει bug ή όχι , auction house μη λειτουγικό, crafting σχαδιαστικά απαράδεκτο, in game οικονομία ανύπαρκτη , άπειρα προβλήματα optimization, user interface από το μεσαίωνα και τόσα άλλα προβλήματα που δεν έχει νόημα να αναλύσουμε καθώς είναι γνωστά από τον καθένα. ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ !!!

Εμείς οι gamer πραγματικά θέλαμε να παίξουμε SWTOR και επιμείναμε πιστεύοντας ότι όλα θα φτιαχτούν και είναι θέμα υπομονής. Το πρόβλημα όμως ποτέ δεν ήταν τα bugs. Η Bioware ήταν πάντα απούσα από την κοινότητα. Το forum άμεσα προ την επίσημης έναρξης έγινε erase αλλά και μετά οι υπεύθυνοι της Bioware ήταν πάντα επιδεικτικά απόντες . Περιορίστηκαν μόνο στην ανάπτυξη ενός Blog και ενός weekly Q and Α αποφεύγοντας πεισματικά την συμμετοχή σε μια κοινότητα που τους στήριζε. Είναι εύκολο να δείτε το dev tracker για να πειστείτε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των post αφορά σε παραπομπές και όχι σε ουσιαστικές απαντήσεις. Ακόμα περισσότερο τα post αυτά σπάνια δίνουν απαντήσεις σε καυτά ερωτήματα και περιορίζονται σε θέματα που επιλέγονται με πολιτικάντικη μαεστρία. Οι περισσότερες σημαντικές ανακοινώσεις επανειλημμένος γίνονται σε άσχετα μέσα (on line game magazines κτλ) και σχεδόν ποτέ στο ίδιο το site του SWTOR (δείτε παράδειγμα εδώ ).

Άλλες εταιρίες όπως η Trion (Rift), Blizzard (WoW) και πρόσφατα η Arena NET (Guild Wars 2) δείχνουν έμπρακτα ότι δίνουν βάση στην κοινότητα τους και τουλάχιστον τη σέβονται. Η Bioware επέλεξε το δρόμο της έπαρσης με αποκορύφωμα την περίπτωση να μεταμορφώσει ένα μεγάλο επιδιορθωτικό Patch σε expansion αναγκάζοντας όσους θέλουν ακόμα να παίξουν SWTOR πιθανός να ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ για πράγματα που θα έπρεπε να υπήρχαν ήδη..... 

Δυστυχώς το πρόβλημα του SWTOR δεν είναι ότι κατευθύνεται σε ένα παγόβουνο , αλλά το ότι κανένας στην γέφυρα δεν πιστεύει ότι πρέπει να κοιτάει μπροστά του .....! Κακό δεν είναι να κάνεις λάθος αλλά το να μην το παραδέχεσαι είναι τουλάχιστον γελοίο .

ΥΓ: Για όσους πουν ότι η Bioware αναγνωρίζει τα λάθη της, και ότι έφτασε μέχρι το σημείο όπου χάρισε έναν δωρεάν μήνα τους καλώ να κάνουν ένα απλό search στο official forum σε ένα από τα πάμπολλα θέματα (πχ server merges) και να δουν από πότε συζητιούνται και πότε η Bioware πήρε μια θέση.

Stay Tuned Subscribe, Like, Follow


2 σχόλια: