To
crafting
αποτελεί ακρογωνιαίο
λίθο σε κάθε mmorpg
και μάλιστα για πολλούς
αποτελεί το βασικό λόγο που παίζουν το παιχνίδι. Στο σημερινό άρθρο θα προσπαθήσω
να αναλύσω τη μέθοδο που έχει επιλέξει η Arena NET για το crafting στο Guild Wars 2.
Disciplines
Στο Guild Wars 2 υπάρχουν 8 κατηγορίες crafting που ονομάζονται disciplines και οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν
από αυτές ελεύθερα. Τα disciplines αυτά
είναι :
- Weaponsmith – Weaponsmiths craft melee weapons, such as swords, axes and hammers.
- Huntsman – Huntsmen craft ranged weapons like bows and pistol, as well as torches and warhorns.
- Artificer– Artificers craft magical weapons such as staves and scepters.
- Armorsmith – Armorsmiths craft heavy armor pieces.
- Leatherworker – Leatherworkers craft medium armor pieces.
- Tailor – Tailors craft light armor pieces.
- Jewelcrafter – Jewelcrafters craft jewelry, such as rings and necklaces.
- Cook – Cooks can prepare food which characters can eat for temporary combat buffs.
Επιπλέον ο
κάθε crafter μπορεί
να κατασκευάζει βελτιώσεις (upgrades)
για τα gear
του όπως πχ ένας weaponsmith μπορεί να κατασκευάσει μια λαβή (handle) για τα όπλα του που να τους δίνει
την πιθανότητα να δηλητηριάσουν τον αντίπαλο για extra damage (chance on hit to poison enemy) .
Οι παίκτες
έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν 2 disciplines κάθε φορά, αλλά μπορούν ελεύθερα να
αλλάζουν disciplines όποτε
θέλουν επισκεπτόμενοι τον master
crafter
npc που υπάρχει σε κάθε μεγάλη πόλη . Όταν
ο παίκτης αλλάζει discipline ότι
progression
και recipe ξέρει δεν χάνεται και αν στο μέλλον
αποφασίσει να ξαναεπιστρέψει στο ίδιο discipline τότε επιστρέφει στο ίδιο ακριβώς
σημείο που το άφησε. Το μόνο μειονέκτημα είναι το ότι όσο πιο προχωρημένο είναι
ένα discipline (leveled) τόσο πιο ακριβό είναι να
επιστρέψεις σε αυτό . Το κόστος μεταπήδησης
από high
level
discipline
σε high level discipline είναι προφανές ότι υπάρχει για να
αποτρέψει εκμετάλλευση του συστήματος από hard core crafters.
Gathering
Όλα τα crafting συστήματα έχουν συνδέονται άμεσα με
ένα gathering σύστημα
για τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν. Στο Guild Wars 2
οι πρώτες ύλες
αποκτούνται με 3 τρόπους .
·
Salvaging kits : Παρέχονται
από vendors και επιτρέπουν την διάλυση όποιου “gear” δεν είναι χρήσιμο σε πρώτες ύλες
·
Looting : Κάθε φορά που
κάνετε loot έχετε την πιθανότητα να αποκτήσετε χρήσιμες πρώτες ύκλες
·
Harvesting: Το κλασσικό gathering από nodes (plants,
veins, ores…) σε όλο τον κόσμο.
Όλοι οι παίκτες μπορούν να μαζέψουν (gather) οποιοδήποτε υλικό από τον κόσμο και δεν υπάρχουν gathering skills ούτε levels (οπότε δεν χρειάζεται να γυρνάτε ως high level char γύρω γύρω στη noobland ανεβάζοντας skill…). Ακόμα περισσότερο το κάθε Node δεν είναι «μοναδικό»! Όλοι οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν to ίδιο node και δεν θα χρειάζεται να γίνεται
χαμός για ένα σπάνιο node καθώς όλοι θα μπορούν να το clickaroun ! Τέρμα το node stealing λοιπόν και αυτό γίνεται με πρόθεση
από την Arena NET.
Andrew McLeod Game Designer
“We decided to make gathering available for all
characters for a couple major reasons. First, we wanted gathering nodes
to be sought after by every player, so that when players are grouped together
they don’t need to feel guilty by making the group wait for them while they run
off after an ore vein on the side of the road. Secondly, gathering
professions are often used for economic gain, through selling materials to other
players, and we didn’t want crafters to have to sacrifice their economic
potential in order to be able to craft gear for themselves and friends.”
Crafting
To crafting γίνεται σε ειδικά σημεία στις μεγάλες
πόλεις που ονομάζονται “working benches”. Υπάρχουν διαφορετικά working benches για κάθε task (κάτι σαν το Aion για όποιον θυμάται) , έτσι οι παίκτες θα βρουν woodworking bench, anvil κτλ. Κάνοντας click πάνω σε ένα crafting bench ανοίγει ένα interface στο οποίο μπορούμε να συνδυάσουμε διάφορα υλικά με
σκοπό να κατασκευάσουμε διάφορα πράγματα (συνδυάζουμε έως 4 υλικά) .
Στην αρχή μερικές βασικές συνταγές μαθαίνονται από τον
crafting trainer ενώ λίγες μπορούν να αποκτηθούν ως loot. Η καινοτομία στο σύστημα όμως προέρχεται από το ότι εάν όταν τοποθετούμε
υλικά στο crafting interface δεν ξέρουμε την συνταγή , ο συνδυασμός
τον υλικών ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΛΗΨΟΥΜΕ ! Το σύστημα αυτό επιτρέπει τον
πειραματισμό με διάφορα υλικά στην προσπάθεια να ανακαλύψουμε πολλές διαφορετικές
και καλύτερες συνταγές .
Andrew McLeod Game Designer
«We
decided to go with a discovery system for learning recipes so as to allow
crafters to distinguish themselves. When there is a static list of
recipes learned from a trainer, every character with that crafting discipline
is the same. However, with a discovery system, players that spend time
and effort on their crafting disciplines have a way to distinguish themselves.»
Τα level του crafting ανεβαίνουν χρησιμοποιώντας ένα experience σύστημα και έτσι κάθε φορά που κάνετε
craft κερδίζεται points. Σκοπός είναι να μην χρειάζεται ο παίκτης να
κατασκευάσει κάτι που το θεωρεί άχρηστο καθώς κάνει leveling. Όλα ta disciplines κάνουν max στα 400 points.
Σύντομα το άρθρο αυτό θα εμπλουτιστεί με το ανάλογο video. Έως τότε περιμένω σχόλια , ερωτήσεις, απορίες ώστε συγκεντρώνοντας τα να κατευθύνω
την συλλογή πληροφοριών .
Stay Tuned , Subscribe, Like.
Follow !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου